Kavşaklarda Elektrik Kesintisine Son: Sakarya’dan Güneş Enerjili Çözüm

Büyükşehir Belediyesi, kavşak kontrol cihazlarında yaşanan aşırı ısınma ve elektrik kesintilerine karşı yenilikçi bir uygulamayı hayata geçirdi. Sinyalizasyon sisteminin bağlı olduğu elektrik hattına yerleştirilen güneş enerjisi paneliyle yaşanabilecek arızalar önlenecek. Sıcak yaz günlerinde aşırı ısınmadan kaynaklı kesilen ve trafikte tehlike oluşturan kesintiler 12 saate kadar tolere edilebilecek.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Trafik Şube Müdürlüğü tarafından kavşak kontrol cihazlarının güvenli ve kesintisiz çalışmasını sağlamak amacıyla yeni bir konsept geliştirdi.

Trafik Lambaları Artık Kapanmayacak

Mevcut sistemlerde kavşak kontrol panoları doğrudan güneş ışınlarına maruz kaldığı için yaz aylarında aşırı ısınma nedeniyle trafik lambalarında kapanmalar yaşanabiliyordu.

Yeni sistem kapsamında cihazların üzerine monte edilen güneş panelli çatı, panolar için gölgelik görevi görerek aşırı ısınmayı engelliyor. Aynı zamanda üretilen enerji akü sistemlerinde depolanarak cihazların enerji ihtiyacına katkı sağlıyor.

18 Saate Kadar…

Trafik ışıkları, GES sistemi sayesinde arıza yaşansa bile 18 saat güneş enerjisiyle çalışabiliyor.

Arıza gece yaşandığında ise ekipler bölgeye ulaşıp sorunu çözene dek yaklaşık 7 saat boyunca batarya desteğiyle çalışmaya devam edebiliyor.

Enerji Maliyeti Düşüyor

Böylece kavşaklarda trafik ışıklarının kapanmasından kaynaklanan trafik tehlikesi ve yaya güvenliğinin riske girme durumu tarihe karıştı. Ayrıca harcanan enerji maliyetini de minimum düzeye indiren proje özellikle uzak ilçelerde yaşanan kesintilerde ekiplere zaman kazandıracak.

Karanlık Kavşak Riskleri Azaltılıyor

Elektrik kesintilerinde sinyalizasyon sistemlerinin devre dışı kalması; kaza riskinin artmasına, yaya güvenliğinin tehlikeye girmesine ve trafik akışında düzensizliklere neden olabiliyor.

Paylaş